Laatste paar weken heb ik vaker last van kopers die de gewonnen kavel niet betalen. Ik zag dat na 3 weken een incassotraject wordt gestart. Na 4 weken heb ik nog steeds niks vanuit catawiki gehoord. Ik heb een berichtje gestuurd kreeg als antwoord dat ze telefonisch contact en per e-mail opzoeken met de koper maar geen incassotraject starten.
Hoe lang duurt zo'n trajcect en worden deze kopers voortaan uitgesloten van veilingen?
In the last few weeks, I have often had problems with buyers who do not pay for the lot I won. I saw that a collection process is started after 3 weeks. After 4 weeks I still haven't heard from Catawiki. I have sent a message and received the answer that they contact the buyer by telephone and e-mail but do not start a collection process.
How long does such a route take and will these buyers be excluded from auctions from now on?
Ik heb ook al 2x een vergelijkbare situatie meegemaakt en na veel mails richting potentiele koper en naar Catawiki, ook van Catawiki minimale communicatie teruggekregen. Aangeveven dat ze dit als intern evaluatiepunt zouden moeten meenemen maar niks meer van gehoord. Erg slecht is mijn oordeel.
I have also experienced a similar situation twice and after many emails to a potential buyer and to Catawiki, I also received minimal communication from Catawiki. Indicated that they should include this as an internal evaluation point but have not heard from it again. My judgment is very bad.
Beste thanh en falcone95,
Bedankt voor uw meldingen.
Thanh, mijn collega heeft u maandag een e-mail gestuurd. Mocht u deze onverhoopt niet hebben ontvangen neemt u dan wederom contact met ons op.
Falcone95, ik heb u zojuist een bericht gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Anke - Customer Support
Dear thanh and falcone95,
Thank you for your reports.
Thanh, my colleague sent you an email on Monday. In the unlikely event that you have not received this, please contact us again.
Falcone95, I just sent you a message.
Sincerely,
Anke - Customer Support
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Maar ik heb geen mail(s) van jullie ontvangen.
Mvg,
Falco Thijssen
Hello,
Thanks for your comment.
But I have not received any email(s) from you.
Best regards,
Falco Thijssen
Beste heer Thijssen,
U heeft als het goed is zojuist een e-mail ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Anke - Customer Support
Dear Mr Thijssen,
You should have just received an email.
Sincerely,
Anke - Customer Support
Besten,
Idem bij mezelf: enkele kavels werden aan luttele bedragen geveild (2 en 5 euro), ver onder de effectieve waarde zelfs, en betaling blijft wekenlang uit.
Verder dan dat er een incassotraject werd gestart komt men niet, kavels blijven onbetaald.
Wat mij betreft mogen deze onbetaald blijvende kavels gewoon ingetrokken worden. Ik zal ze wel elders aan de normale waarde verkopen...
Mvg
Besten,
Same for myself: a few lots were auctioned for mere amounts (2 and 5 euros), far below the effective value, and payment is delayed for weeks.
One does not get any further than a collection process has been started, lots remain unpaid.
As far as I am concerned, these unpaid lots can simply be withdrawn. I will sell them elsewhere at normal value ...
Goodbye
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- June 25, 2015 10:29
Zolang je ze maar niet elders verkoopt voordat Catawiki je daarvoor toestemming heeft gegeven. Dat is wel belangrijk.
As long as you don't sell them elsewhere before Catawiki has given you permission to do so. That is important.
Uiteraard Arco, maar ik alludeer wel op het idee.
2 incassotrajecten opstarten voor enerzijds 2 en anderzijds 5 euro, lijkt me bij de haren gegrepen.
Graag door Catawiki contact met me, of de beide kavels ingetrokken worden voor verdere afhandeling
Mvg
Obviously Arco, but I allude to the idea.
Starting up 2 collection processes for 2 and 5 euros on the other, seems to me taken by the hair.
Please contact Catawiki with me, whether both lots will be withdrawn for further processing
With regards
Beste Star-Saylor,
Ik heb u zojuist een bericht gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Anke - Customer Support
Dear Star-Saylor,
I just sent you a message.
Kind regards,
Anke - Customer Support