Dat is natuurlijk wel een beetje het probleem. Wat verstaan verzamelaars precies onder “keramiek”
Keramiek is nu nog een soort themarubriek, net als Glas & Kristal, maar dan gebaseerd op materiaal. Moeten we de tijd voor nemen om te bedenken op welke wijze alles beter tot zijn recht komt.
De "kunstvoorwerpen" van Keramiek en Glas & Kristal, zouden bijvoorbeeld kunnen worden ondergebracht bij een nieuwe rubriek Beeldende kunst. De gebruiksvoorwerpen verdelen over de voorwerpen, en misschien later daar zelfstandige rubrieken van maken. Daarmee wordt het ook voor zoekers naar o.a. serviesgoed duidelijker waar dit staat in LastDodo. Er zijn echter hier nog geen uitgewerkte ideeën over, maar het is wel een denkrichting.
That is of course part of the problem. What exactly do collectors mean by “ceramics”
Ceramics is currently still a kind of theme section, just like Glass & Crystal, but based on material. Should we take the time to consider how everything will work out better?
The "artifacts" of Ceramics and Glass & Crystal, for example, could be placed under a new Visual Arts section. Divide the utensils among the objects, and perhaps later make them into independent categories. This also makes it clearer to those searching for tableware, among other things, where this is located in LastDodo. However, there are no detailed ideas about this yet, but it is a line of thought.
Dat is natuurlijk wel een beetje het probleem. Wat verstaan verzamelaars precies onder “keramiek”, als verzamelobject? Wat hoort in die rubriek en wat niet? Is het niet eerder een themarubriek?
That is of course part of the problem. What exactly do collectors understand by “ceramics” as a collectible? What belongs in that section and what does not? Isn't it more of a thematic section?
lordernie Wat is het? (flesstop) Niet uit wat is het? (keramiek en kurk). En 't is een flesstop. Dus bij Overig. Invoer altijd op basis van wat het item als voorwerp is. Niet wat er uitgebeeld wordt (= veld thema) of de materialen (= veld materiaal) 'waaruit het bestaat.
lordernie What is it? (bottle stopper) No matter what is it? (ceramic and cork). And it's a bottle stopper. So at Other. Input always based on what the item is as an object. Not what is depicted (= field theme) or the materials (= field material) of which it consists.
fremantle Voordat je zoiets drastisch gaat doen, zou ik eerst eens met een ervaren kunstenaar gaan praten. Anders vernietig je het beeld misschien. Meestal helpt borstelen met water ook wel. Maar verweerde en met patina bedekte beelden zijn meestal mooier dan nieuwe beelden.
fremantle Before you do something so drastic, I would first talk to an experienced artist. Otherwise you may destroy the image. Usually brushing with water also helps. But weathered and patina-covered statues are usually more beautiful than new statues.
Hallo, Op een ongeglazuurd beeld dat naast de vijver staat heb ik vreemde groene aanslag. Kan ik deze verwijderen door het beeld op 700 graden nogmaals te stoken?
Dank je wel Collectioneur goede tip en ik heb er even op gezocht. De vorm zou inderdaad kunnen maar ik kan op internet niets gelijkends vinden waarbij het glas er ook zo in strengen rondom op is gesmolten lijkt mij sterk dat dit de enigste twee zijn. Dus ook geen idee of het echte zijn, ik las dat de meesterglasmakers van Murano er een handtekening in zetten,
Thank you Collecteur good tip and I just looked it up. The shape could indeed be possible, but I can't find anything similar on the internet where the glass is also melted in strands around it, it seems to me that these are the only two. So also no idea if they are genuine, I read that the master glassmakers of Murano signed it,
Ik heb 2 vazen, karaffen, glas art of hoe je het wil noemen vanuit een erfenis van een familielid gekregen, echter heb ik totaal geen verstand glaswerk dus zou er graag iets meer van willen weten. Diegene waar ze vandaan zijn gekomen hield van antiek en exclusieve stukken en ze hebben erg lang op de kast gestaan, ik denk daarom dat uit de midden 20e eeuw zijn. Dit laatste weet ik niet zeker en ik heb al gezocht met de foto's op google lens naar vergelijkbare modellen maar geen resultaat, ook staat er helaas geen gravering in.
Het gaat mij niet zo om de waarde want ik wil ze zelf houden maar zou iemand wat meer informatie kunnen geven over deze objecten? Ik zou het geweldig leuk vinden om wat meer te weten te komen over de oorsprong, merk, soort, welke glasblazer enz.. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen alvast bij voorbaat dank!
I received 2 vases, carafes, glass art or whatever you want to call it from an inheritance from a family member, but I have no understanding of glassware at all, so I would like to know more about it. Whoever they came from loved antiques and exclusive pieces and they have been on the shelf for a very long time, so I think they are from the mid 20th century. I'm not sure about the latter and I've already searched with the photos on google lens for comparable models but no result, unfortunately there is no engraving in it either.
I don't really care about the value because I want to keep them myself, but could someone give some more information about these objects? I would love to learn more about the origin, brand, type, which glass blower, etc. I hope you can help me on my way, thanks in advance!
Wellicht kijkt een aardewerk / steengoed kenner mee op het Forum:
Katje en hondje als bij elkaar horend setje gekocht, echter ik vermoed toch van diverse fabrikanten. Of de beeldjes ouder zijn dan 20 of 30 jaar weet ik niet, ze zijn in ieder geval niet recent omdat ik ( het katje in ieder geval) tientallen jaren geleden al tegenkwam op markten.
Katje #9463503 is gemerkt onder HK. Het hondje #9463519 kon ik geen merkje vinden.
Zowel bij fabrikanten beeldjes als bij keramiek op lastdodo gezocht en ook op internet, maar geen "match" .
Kans is wellicht klein dat ik via het forum wat meer te weten kom, maar nooit geschoten is altijd ...
Vraag is ook wat voor materiaal dit is, geglazuurd gips ??
Perhaps a pottery / stoneware expert is watching the Forum:
Kitten and dog bought as a matching set, but I suspect from various manufacturers. Whether the figurines are older than 20 or 30 years I don't know, they are in any case not recent because I (the kitten in any case) already encountered on markets decades ago.
Kitten#9463503 is marked under HK. the dog#9463519 I couldn't find a tag.
Searched for figurines as well as ceramics on lastdodo from manufacturers and also on the internet, but no "match".
Chances are small that I will find out more through the forum, but never shot is always ...
The question is also what kind of material this is, glazed plaster??
Ik zie twee zwaarden (of kachelpoken) met een grote Z.
Dat doet mij alleen denken aan maar ik geloof niet dat die pottenbakte ;-)
In elk geval geen Meissen, wellicht een imitator, maar ik kan niet herkennen wat voor schaal het is. Je kunt 'm invoeren in de catalogus met alle informatie die je wel weet, dan kan iemand anders het wellicht ooit aanvullen.
That only reminds me of but I don't believe he made pottery ;-)
Not a Meissen in any case, perhaps an imitator, but I can't recognize what kind of scale it is. You can enter it into the catalog with all the information you do know, then someone else might be able to complete it someday.