klokjes Als je om een bepaalde actie vraagt, is het altijd handig daar iemand voor aan te duiden. In dit geval bijvoorbeeld de superbeheerders NdV en/of pokie
klokjes If you ask for a specific action, it is always helpful to designate someone for it. In this case, for example, the super-administrators NdV and/or pokie
pokie De LDD nummers 11663701 en 11224195 staan in de catalogus te boek als coincards. Het betreft echter geen munten (coins) maar zilverbaartjes van 1 gram. Bij de Koninklijke munt staan ze omschreven als Finecard. Kan deze optie toegevoegd worden s.v.p. aangezien er in de toekomst wellicht meerdere uitgegeven worden als Finecard.
pokie The LDD numbers 11663701 and 11224195 are listed in the catalogue as coincards. However, these are not coins, but small silver bars of 1 gram. At the Royal Mint, they are described as Finecards. Could this option please be added, as several more may be issued as Finecards in the future.
Ik vermoed dat dit de blanco achterzijde is aangezien er vilt aan de achterkant bevestigd is die gelijk is aan het vilt in het doosje. Iemand enig idee van de waarde?
Yvoos Via Google afbeeldingen kom je onmiddellijk op nepk.nl. Er is een versie in giethars met blanco achterzijde en een versie verguld met 1965-achterzijde.
Zoekacties op internet hebben helaas nog niet veel opgeleverd. Wie kan mij meer vertellen over deze penning die in hars gegoten is en in een doosje zit van Begeer?
Ah…nu werkt het wel. Ik klikte bij een van de betreffende items op de koppeling bij “reeks” en toen leek het niet te werken (de puike penningen werd niet zichtbaar). Nu wel. Dus probleem is opgelost
Ah...now it works. I clicked the "series" link for one of the items in question, and it didn't seem to work (the excellent coins weren't visible). Now it is. So problem is solved
Dat is overigens wel vreemd… Nu bestaat in penningen dus reeks De puike penningen, masr als je de reeks probeert te zoeken, wordt deze nog steeds niet gevonden!
That is strange though… Now there is a series called De puike penningen (The great pennies), but if you try to search for the series, it still cannot be found!
Het voordeel is dat nu het bijbehorende album kan worden gekoppeld aan dit verzamelgebied. (In principe althans, op dit moment wordt de reeks niet gevonden. Status: Verwijderd) En andersom ook, zodra het album is verplaatst naar de juiste rubriek.
Overigens heb ik de indruk dat het veld Reeks hier wordt gebruikt om een onderverdeling te maken van de Soort in een aantal Types/Uitvoeringen (Commemorative en Gekleurde penningen). Daar is weliswaar geen apart veld voor, maar het blijft m.i. een ongemakkelijke noodoplossing.
(Ik vind het ook vreemd dat één item in verschillende Reeksen kan voorkomen, maar misschien ontgaat me de logica daarvan omdat ik geen penningen verzamel.)
The advantage is that the corresponding album can now be linked to this collection area. (In principle, at least; the series is currently not found. Status: Deleted ) And vice versa, once the album has been moved to the correct section.
Incidentally, I have the impression that the "Series" field is used here to subdivide the Type into a number of Types/Versions (Commemorative and Colored Medals). While there isn't a separate field for this, it remains an awkward workaround in my opinion.
(I also find it odd that one item can appear in multiple Series, but maybe the logic escapes me since I don't collect tokens.)
Als dat het probleem is, kan onder bijzonderheden toch naar die serie verwezen worden? Dan kun je het met zoeken in ieder geval makkelijker terug vinden.
Bij Postzegels bepalen de beheerders welke items tot welke Uitgifte groep ze behoren, net als beheerders bij Strips bepalen tot welke reeks een stripboek behoort. Dat is de normale werkwijze van beheerders. Indien daar eventueel een vraag over is, kan men dit rechtstreeks aan de betreffende beheerder vragen. Bij Penningen hanteren ze liever grotere reeksen dan allemaal kleine reeksen, zeker als de betreffende items zeer gemakkelijk zijn te vinden. Maar gezien alle ophef, is er besloten om alsnog de reeks De puike penningen toe te voegen.
In Stamps, administrators determine which items belong to which Issue group, just as administrators in Comics determine which series a comic book belongs to. This is the standard procedure for administrators. If you have any questions about this, please contact the relevant administrator directly. At Penningen, they prefer using larger series rather than a lot of smaller series, especially if the items in question are very easy to find. However, given all the uproar, it has been decided to add the series "De puike penningen" (The Great Pennings ).
prick Misschien eens vragen aan @tuche-3 waarom ie dat verwijdert? Want hierdoor krijg je bij het zoeken in de zoekbalk bovenaan op de homepagina geen resultaten meer voor 'De puike penningen' bij rubriek Penningen... Vraag anders aan de beheerder om de items te 'bevriezen'... Dat wil ook wel eens helpen...
prick Maybe ask @tuche-3 why he removed that? Because of this, when you search in the search bar at the top of the homepage, you will no longer get results for "De puike penningen" under the Penningen category... Otherwise, ask the administrator to 'freeze' the items... That can sometimes help too...
buizer het gaat mij hier niet om het verzamelalbum, maar om de omschrijving bij de herdenkingspenningen zelf. Daar is de verwijzing naar de serie De puike penningen verwijderd
buizer I am not concerned with the collector's album, but with the description of the commemorative medals themselves. The reference to the series De puike penningen has been removed
prickw1975 Op 25-05-2025 heeft u dit item ingevoerd in de rubriek Strips. En op 04-06-2025 heeft beheerder van verzamelalbums @w1975 dit item 'gewijzigd'. Gesignaleerd dat het in de verkeerde rubriek staat. Die migratie is echter nog niet gebeurd.... De penningen zelf staan correct bij Penningen.
prickw1975 On May 25, 2025, you entered this item in the Comics section. And on 04-06-2025, the album manager @w1975 'edited' this item. Noted as being in the wrong section. However, that migration has not yet happened.... The tokens themselves are listed correctly under Tokens.
Degene die jouw informatie verwijdert (tuche-3) is een gewone gebruiker. Geen idee wat zijn (of haar) motivatie is. Misschien kan pokie licht op de zaak schijnen?
The person who deleted your information ( tuche-3 ) is a regular user. I have no idea what their motivation is. Perhaps pokie can shed some light on the matter?