- Catalogue Moderator
- Catalogue Moderator
- 3,097 messages
- October 22, 2010 16:22
wel eens gezien dat ze het glas vullen met wit papier (opgerold) of misschien een andere kleur.
have seen them fill the glass with white paper (rolled up) or maybe another color.
- 2,697 messages
- October 22, 2010 16:14
Heeft iemand nog goede tips over hoe je het beste een glas kan fotograferen.
Ik heb een canon digitale camera powershot s45, maar bak er weinig van aangezien ik de logo`s op het glas niet scherp kan krijgen.
Does anyone have any good tips on how best to photograph a glass.
I have a canon digital camera powershot s45, but don't bake much of it as I can't get the logos on the glass sharp.
- Catalogue Moderator
- Catalogue Moderator
- 1,787 messages
- April 21, 2010 08:57
Redelijke staat zouden we bijvoorbeeld in alle gevallen kunnen geven aan lege flessen. Ook die kunnen een verzamelwaarde hebben.
Zeker, mijn supermarkt waardeert de meeste biersoorten in redelijke staat op 10 eurocent per item.
Even zonder gekheid, misschien moet je in dit geval de mogelijkheid creëren om container en inhoud apart te kunnen waarderen.
Denk aan de KLM-huisjes en de ‘leidse peipies’ waar de inhoud geen intrinsieke waarde heeft en de container het feitelijke verzamelobject is. Nieuwstaat is uiteraard de niet soldaat gemaakte toestand, maar goed en redelijk gaan hier vooral over de conditie van de container, niet die van de inhoud.
For example, we could give reasonable condition to empty bottles in all cases. These too can have an aggregate value.
Sure, my supermarket values most beers in fair condition at 10 cents per item.
Just kidding, maybe in this case you should create the ability to rate container and content separately.
Think of the KLM houses and the "leidse peipies" where the content has no intrinsic value and the container is the actual collector's item. New condition is of course the non-soldierly made condition, but good and reasonable here mainly concerns the condition of the container, not the content.
- 289 messages
- March 12, 2010 19:26
Ik ga ervan uit dat ook frisdrank in deze rubriek thuis hoort, maar zie eigenlijk zelden koppelingen.
I assume that soft drinks also belong in this section, but I rarely see any links.
- 289 messages
- March 07, 2010 18:54
Voor de verschillende typen alcoholische dranken gelden ook andere regels voor wat betreft het bepalen van de staat.
Whisky vergaat bijvoorbeeld niet en wordt gewaardeerd naar inhoud van de fles, in geopende of ongeopende staat. Wijn daarentegen vergaat wel en is in geopende staat slechts beperkt houdbaar.
Wel kan de fles alsnog waarde hebben wanneer het gaat om een speciaal etiket (bv van een striptekenaar). De staat van de inhoud van de fles is dan weer minder van belang.
Hoe gaan we hiermee om? Ik kan me voorstellen dat voor de whisky bij goede staat de waarde van een halve fles wordt gehanteerd.
Redelijke staat zouden we bijvoorbeeld in alle gevallen kunnen geven aan lege flessen. Ook die kunnen een verzamelwaarde hebben.
wie heeft er ideeen?
For the different types of alcoholic drinks, different rules apply with regard to determining the state.
Whiskey, for example, does not decay and is valued according to the content of the bottle, whether opened or unopened. Wine, on the other hand, does perish and has only a limited shelf life when opened.
However, the bottle can still have value when it comes to a special label (eg from a cartoonist). The condition of the contents of the bottle is less important.
How do we handle this? I can imagine that the value of half a bottle is used for the whiskey when it is in good condition.
For example, we could give reasonable condition to empty bottles in all cases. These too can have a collective value.
who has ideas?
- 289 messages
- February 15, 2010 21:18
ik stel voor om het aantal thema’s te beperken en goed met koppelingen te werken. Deze zorgen voor de vindbaarheid van een item vanuit verschillende invalshoeken (reclame, strips, enz.).
Voor strips stel ik daarom ook voor om niet met een onderverdeling naar held te werken maar alleen met het thema “strips” en vervolgens een koppeling naar de held onder strips.
I suggest limiting the number of themes and working well with links. These ensure the findability of an item from different angles (advertising, comics, etc.). For comics I therefore propose not to work with a subdivision according to hero, but only with the theme “comics” and then a link to the hero under comics.
- 289 messages
- February 15, 2010 21:14
Ik stel voor dat alle items die geen fles met drank betreffen worden opgevoerd als curiosum. Voor glazen, asbakken enz. zijn al rubrieken aanwezig, biermatjes, viltjes enz. kunnen onder “overige” worden opgevoerd.
Helaas betekent dit wel het nodige correctiewerk.
I propose that all items that do not concern a bottle of liquor are presented as curiosities. Categories are already available for glasses, ashtrays, etc., beer mats, felts, etc. can be entered under “other”.
Unfortunately, this does mean the necessary correction work.
- 289 messages
- January 08, 2010 08:57
In mijn optiek zijn dit 2 verschillende dingen die onder 1 noemer moeten worden geplaatst. Is niet handig. Ik stel voor om hier 2 aparte velden van te maken.
In my view, these are 2 different things that should be placed under 1 denominator. Isn't convenient. I propose to make 2 separate fields out of this.
- 289 messages
- January 08, 2010 08:55
Ha Pitske,
Ik denk dat het opvoeren van curiosa nog niet helemaal gaat zoals het zou moeten. De viltjes zouden in mijn optiek als curiosum moeten worden opgevoerd, net als glazen enz.
Alleen volle flessen met drank zouden in mijn optiek rechtstreeks onder alcoholica moeten worden opgevoerd.
Heb ook bij Marco en Rene de vraag neergelegd hoe zij dit zien. Hoop snel een reactie te ontvangen.
Ha Pitske,
I don't think the staging of curios is quite as it should be. The felt pads should be presented as a curiosity in my view, just like glasses, etc.
Only full bottles with liquor should be presented directly under alcoholics in my view.
I also asked Marco and Rene how they see this. Hope to receive a response soon.
Wat betreft bierviltjes: is het mogelijk om nog een aantal velden toe te voegen aan de bierviltjes?
1. Naast het Merk/Fabrikant zou er ook een veld ùmoeten komen met Reeks: sommige merken hebben meerdere reeksen uitgebracht, deze kunnen nu niet gesorteerd worden, je kunt voorlopig alleen maar op merk selecteren.
Stella bvb. heeft wel een paar honderd viltjes uitgebracht.
2. Nummer in de reeks
3. Veld voor enkelzijdig bedrukt of dubbelzijdig bedrukt.
Regarding beer coasters: is it possible to add a number of fields to the coasters?
1. In addition to the Brand / Manufacturer, there should also be a field ù with Series: some brands have released multiple series, these cannot be sorted now, you can only select by brand for the time being.
Stella eg. has released a few hundred felt pads.
2. Number in the series
3. Field for single-sided printing or double-sided printing.