jedemooij Dat je als beheerder de rubriek Spellen beter kunt inrichten. Je bent al eens beheerder geweest, je weet dus hoe het werkt. Laat me maar middels een pb weten of je belangstelling hebt.
jedemooij That you, as an administrator, can better organize the Games section. You've been an administrator before, so you know how it works. Please let me know via PM if you are interested.
Kijk, ik vind het bv gek dat er heel veel Kwartetten onder Spelsoort: Kaartspel (overig) (782) staan, terwijl er een Spelsoort: Kwartet (1073) hebben. iirc was dit 10j geleden ook zo.
Moet dit langzaam met de hand veranderd worden?
Zijn er regels vwb de fabrikant/drukker/uitgever ? Moet die 'as is' worden ingevuld of onder de algemeen bekende naam? Ik denk dat het belangrijk kan zijn voor datering en versie-controle om de uitgever zo volledig mogelijk in te vullen, incl plaatsnamen en BV bv b.v. variaties.
Look, I find it odd, for example, that there are so many Quartets listed under Game Type: Card Game (other) (782), while there is a Game Type: Quartet (1073). IIrc, this was also the case 10 years ago.
Does this need to be changed slowly by hand?
Are there any rules regarding the manufacturer/printer/publisher? Should it be entered "as is" or under the commonly known name? I think it can be important for dating and version control to enter the publisher as completely as possible, including place names and variations.
Ik heb de verzameling van mijn moeder overgenomen na haar overlijden. Eigenlijk deed ik dat de laatste jaren al, want meer OCD en handiger met internet enzo. Op CW was ik al voor haar begonnen, en waren we beheerder van de kwartetten geworden. Nu wil ik langzaam haar collectie (1460+/-) toevoegen, maar zie ik wat dingetjes in de LD catalogus die niet helemaal consequent zijn. Een deel daarvan liep ik bij CW ook al tegenaan, en op een gegeven moment was dat teveel werk.
Mijn vraag is nu hoe het met de huidige Spellen catalogus is gesteld? Zijn er discussies over de verschillende rubrieken (Spelsoort, Algemene Spelnaam) ? Zijn er door de verandering van CW->LD dingen achter de schermen veranderd waardoor beheer makkelijker is?
I took over my mother's collection after she passed away. I'd actually been doing that for the past few years, as I'm more obsessive and more internet-savvy. I'd already started working for her at CW, and we'd become quartets' administrators. Now I want to slowly add her collection (1460+/-), but I'm noticing some things in the LD catalog that aren't entirely consistent. I'd already encountered some of these issues at CW, and at some point, it became too much work.
My question now is, what is the current Games catalog like? Are there discussions about the different categories (Game Type, General Game Name)? Has the change from CW->LD changed anything behind the scenes that makes management easier?
Lijkt me niet. De achterkant van een speelkaart is geen fysiek voorwerp. De voorkant ook niet trouwens. Een speelkaart is een voorwerp. En die heeft zowel een voorkant als een achterkant, die als afbeelding 1 en 2 ingevoerd moeten worden. Ze zijn beide nodig om individuele unieke speelkaarten te beschrijven. Je moet dus altijd een complete kaart invoeren. Overigens kun je in je eigen verzameling eigen afbeeldingen (anders dan het catalogusplaatje) gebruiken. Niets houdt je tegen om daar een plaatje van de achterkant als eerste afbeelding te gebruiken, zodat je in het overzicht van je eigen verzameling standaard de verschillende achterkanten ziet.
I don't think so. The back of a playing card is not a physical object. Nor is the front, for that matter. A playing card is an object. And it has both a front and a back, which must be entered as images 1 and 2. They are both needed to describe individual unique playing cards. So you must always enter a complete card. By the way, you can use your own images (other than the catalog image) in your own collection. Nothing prevents you from using an image of the back as the first image, so that you see the different backs as standard in the overview of your own collection.
JabrielDecton645 Since I do not know which post you are responding to specifically, I assume it is about the item #10164413 This is a good example of a learning and development game for preschoolers. This is also a typical example of an item that could belong in several sections: Games, Toys, Puzzles. But the main purpose of this item is to help stimulate toddler learning and development.
$$0$$$ Omdat ik niet weet op welk bericht u specifiek reageert, neem ik aan dat het om item #10164413 gaat Dit is een goed voorbeeld van een leer- en ontwikkelingsspel voor kleuters. Dit is ook een typisch voorbeeld van een item dat in meerdere secties thuishoort: Spellen, Speelgoed, Puzzels. Maar het belangrijkste doel van dit artikel is om het leren en de ontwikkeling van peuters te stimuleren.
That sounds frustrating! It's a tricky situation when different definitions are in play. If the puzzles you're submitting are classified as "insert puzzles" and not games, it makes sense to keep them in the puzzle category. It might help to clarify with the puzzle manager about the criteria for categorization—perhaps a clearer distinction can be made between what qualifies as a game versus a puzzle.
Dat klinkt frustrerend! Het is een lastige situatie als er verschillende definities in het spel zijn. Als de puzzels die u indient zijn geclassificeerd als "puzzels invoegen" en niet als games, is het logisch om ze in de puzzelcategorie te houden. Het kan helpen om met de puzzelmanager de criteria voor categorisering te verduidelijken. Misschien kan er een duidelijker onderscheid worden gemaakt tussen wat kwalificeert als een game en wat als een puzzel.
Hey, nice find at the thrift store! It’s always exciting to stumble upon vintage board games like that. I remember scoring an old chess set at a flea market once—no idea of its age, but it had this cool, worn look that made it feel like a piece of history. Speaking of games, when I’m not hunting for treasures, I often relax with a game of spider solitaire. It’s a classic for unwinding after a busy day. Hope someone can help you pin down the year of your find!
Hé, leuke vondst in de kringloopwinkel! Het is altijd spannend om zulke vintage bordspellen tegen te komen. Ik herinner me dat ik ooit op een rommelmarkt een oud schaakspel scoorde – geen idee van de leeftijd ervan, maar het had een cool, versleten uiterlijk waardoor het voelde als een stukje geschiedenis. Over spelletjes gesproken: als ik niet op schatten jaag, ontspan ik vaak met een spelletje spider solitaire . Het is een klassieker om tot rust te komen na een drukke dag. Ik hoop dat iemand je kan helpen het jaartal van je vondst vast te stellen!
Ik heb een sjopspel van super de boer in mijn bezit maar deze is niet meer compleet en er zitten een aantal boodschappenkaartjes bij die helemaal niet op de bpodschappenlijstjes kaarten staan. Maar ze zien er wel origineel uit. Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?
I have a shopping game from Super De Boer in my possession, but it is no longer complete and there are a number of shopping cards that are not on the shopping lists of cards at all. But they do look original. Can someone please tell me more about this?