Okay, maar men spaart ze wel ? mag dan men ze wel invoeren ? De een ziet het als verschil de ander niet, je hebt er meerdere met hetzelfde drukkerij teken zoals u het noemt, dus verzamelbaar denk ik dan..
Okay, but people do collect them, right? So are they allowed to import them? Some see it as a difference, others don't; there are several with the same printing mark, as you call it, so I suppose they are collectible...
Dit lijken drukkerij tekens, die op zich niets met het zakje te maken hebben. Bij ander drukwerk zie je dat soms ook, dat hoort eigenlijk er te zijn afgesneden. Dit zijn in mijn ogen geen variaties.
These appear to be printing marks, which in themselves have nothing to do with the bag. You sometimes see this on other printed matter as well; it is actually supposed to be cut off. In my opinion, these are not variations.
Bijvoorbeeld 9765781, staat op de achterkant een witte streep, heb zelf ook met een wit blokje achterkant rechts boven en rechtsonder , maar ook waar niets op staat b.v. 11817257 en wit blokje 11817259
For example, 9765781 has a white stripe on the back. I also have some with a white block on the back at the top right and bottom right, but also ones where nothing is written on them, e.g., 11817257 and a white block, 11817259.
Even een vraagje, kan men als er een wit of gekleurd blokje of streep(je) op een suikerzakje of stick van hetzelfde zakje of stick e.d. beschouwen als een verschil als er meerdere ervan zijn ?
Just a quick question: if there is a white or colored square or stripe on a sugar sachet or stick from the same sachet or stick, etc., can it be considered a difference if there are multiple of them?
Het gaat wat sneller dit jaar vanwege een nieuwe invoerder Kanes. Mede dankzij hem en anderen natuurlijk staan er nu 65.000 suikerzakjes, wikkels, etc in de catalogus. Ook het aantal buitenlandse zakjes neemt stevig toe, en dat juichen we ook toe.
Things are moving a bit faster this year due to a new importer, Kanes. Thanks in part to him and others, of course, there are now 65,000 sugar packets, wrappers, etc. in the catalogue. The number of foreign packets is also increasing steadily, and we welcome that as well.
Verzoek via de knop geprobeerd, maar daar reageert niemand.
Dat komt omdat er geen superbeheerder is die dergelijke berichten ontvangt. Die berichten worden niet naar beheerders gestuurd, alleen naar de betrokken superbeheerders.
“Suikerzakjes hebben vaak een kleine letter of code in één van de hoeken die aangeven uit welke drukgang, oplage of machine ze afkomstig zijn.” (NSV, rubriek Drukken en varianten)
Sugar packets often have a small letter or code in one of the corners that indicates which print run, edition, or machine they came from. (NSV, section Editions and variants )
Kan iemand mij vertellen wat de betekenis is van de letters die soms op een suikerzakje of wikkeltje staan kan een D , S of E zijn maar soms ook een nummer? b.v. #11497689
Can someone tell me what the meaning is of the letters that are sometimes on a sugar packet or wrapper. They can be a D, S or E but sometimes also a number? eg #11497689